📌دکتر بانکی پور در نشست هم‌اندیشی با اساتید درس دانش خانواده و #جمعیت دانشگاه‌های اصفهان با بیان اینکه ادراک و فهم نخبگان دانشگاهی از بحران جمعیت بسیار تأثیرگذار و مهم است افزود؛ مقام معظم رهبری عمدتاً نسبت به آینده نویدبخشِ و عزت‌افزا سخن می‌گویند؛ اما پیرامون بحران جمعیت و آینده کشور در این زمینه ابراز نگرانی می‌کنند تا جایی که ایشان نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت را مطرح می‌کنند.
🔹️نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در نشست‌های نخبگانی نیز عمدتاً شبهاتی از سوی اساتید و دانشجویان مطرح می‌شود؛ مانند بیکاری جوانان امروز، وضعیت ناخوشایند معیشتی خانواده‌ها و کم‌آبی و خشکسالی گفت؛ همه این شبهات و مشکلاتی که مطرح می‌گردد صحیح است و بایستی در سازوکار حکمرانی نسبت به حل آن اندیشید و کوشش لازم را داشت؛ اما آیا در مواجهه با بحران باید صبر نمود تا تک‌تک این مشکلات برطرف شود و بعد به سراغ حل بحران برویم؟ آیا در مواجهه با بحران کرونا نیز همین اتفاق افتاد؟
🔸️دکتر بانکی پور با بیان این که جامعه ما حس‌گراست و همان‌طور که تا قبل از فوت نزدیکان و آشنایان کمتر به اخبار کرونا در چین توجه می‌شد؛ اما پس از اندکی در کشور همه شرایط بحرانی را درک کردند گفت؛ اما پیری بحران جمعیت به‌گونه‌ای است که نمی‌توان مانند بحران کرونا به هنگام وقوع برای آن تدبیر داشت. به‌علاوه پیری جمعیت برای نخبگان نیز ملموس نیست لذا کمتر به آن توجه می‌کنند. درحالی‌که هنگام بحران جمعیت خروج از این بحران به‌آسانی امکان‌پذیر نیست و زمان فراوانی لازم است تا کشور از سیاه‌چاله جمعیتی رهایی یابد.
🔹️ نماینده مردم اصفهان سه دغدغه #ازدواج، #اشتغال و #تحصیل را عمده گره ذهنی بسیاری از جوانان و دانشجویان توصیف کرد و گفت؛ دانشگاه‌ها و کلاس درس مهم‌ترین بستر یادگیری و یاد آموزی برای برطرف نمودن این ابهام‌ها و گره‌ها است و اساتید این درس باید تلاش کنند تا دانشجویان با مشارکت در کلاس این گره‌های ذهنی را مطرح کنند و در همان کلاس درس این ابهام‌ها به شکل صحیحی برطرف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 3 =