تعدادی از نمایندگان اصفهان در تذکری به #وزیرنیرو خواستار ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته پیرامون قول‌های وزیر نیرو در سفر آبان ۱۴۰۰ به #اصفهان شدند.
1️⃣ قرار بود ایجاد تعادل بین مصارف و منابع #آب در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد. بارگزاری زیادی که در حوضه آبریز #زاینده_رود انجام شده باید از یک طرف در تخصیص و از طرف دیگر در تأمین آب ورودی مورد بازنگری قرار گیرد، متاسفانه هیچگونه حرکت جدی در این زمینه تاکنون دیده نمیشود.
2️⃣ مشکل اصلی در توزیع عادلانه آب عدم اجرای #قانون است، وزیر محترم در جلسه‌ای تاکید داشتند که با هر تخلفی از قانون برخورد خواهند کرد که متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه دیده نمیشود.
3️⃣ وعده دادند که یکی از معاونین وزارتخانه را به عنوان معین مورد اعتماد و متخصص در حوضه زاینده رود معرفی خواهند کرد تا از ابتدا تا انتهای حوضه نظارت دقیق انجام دهد و همه مدیران استانی مرتبط به او پاسخگو باشند در حالیکه این وعده نیز تاکنون عملی نشده‌است.
4️⃣ تشکیل کارگروه ملی #ستاد_احیای_زاینده_رود شامل دستگاه های #جهادکشاورزی، #محیط_زیست، #صمت و برخی دیگر از مسئولین عالی مرتبط از دیگر وعده های عملی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

17 + هشت =